کد خبر : 2221
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 23:00

نشست بزرگداشت شهید رئیسی در سازمان ملل

نشست بزرگداشت شهید رئیسی در سازمان ملل

نشست گرامیداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی جمعی از نمایندگان کشورها و سازمان‌ها برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تهران فردا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (10 خرداد) شاهد برگزاری نشستی با موضوع گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان و همراهان ایشان بود.

در ابتدای این نشست رئیس‌ مجمع عمومی سازمان ملل در جلسه گرامی‌داشت یاد شهید رئیسی و هیئت همراه ایشان گفت: «ما امروز برای ابراز تسلیت خود به ایران بعد از درگذشت رئیس‌جمهور رئیسی گرد هم آمده‌ایم.»

دنیس فرانسیس گفت: «من مهارت دیپلماتیک وزیر خارجه فقید ایران را تحسین می‌کنم».

نماینده هائیتی در سازمان ملل نیز به نیابت از کشورهای آمریکایی لاتین و حوزه کارائیب گفت: «درگذشت رئیس‌جمهور ایران برای جامعه بین‌المللی شوک بود».

نماینده جنبش عدم تعهد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه ایشان نیز تصریح کرد: «در دوران رئیسی و امیرعبداللهیان، ایران نقش مهمی در ترویج همکاری میان کشورهای در حال توسعه بازی کرد».

سعید ایروانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در سخنرانی خود گفت: «رئیسی رهبری بود که به دلیل تعهد به روابط حسن همجواری مورد احترام بسیاری بود و در دوران ریاست‌جمهوری استثنایی خود توسعه روابط با همه طرف‌های جهان را در اولویت قرار داد».

او در خصوص شهید حسین امیرعبداللهیان نیز گفت: این شهید را یک دیپلمات برجسته توصیف کرد و گفت که مشخصه کار وی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای احترام متقابل بود.

در این مراسم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز طی سخنانی گفت: ما تنها چند روز بعد از واقعه‌ای غم‌انگیز در روز 19 می که به از دست رفتن جان عالیجناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان از جمله عالیجناب حسین امیرعبداللهیان و هفت نفر دیگر شد گرد هم آمده‌ایم.

او افزود: «مایلم از این فرصت استفاده کرده و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های درگذشتگان و به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز کنم. رئیس‌جمهور رئیسی هدایت ایران را در برهه‌ای چالش‌انگیز برای این کشور، منطقه و جهان به دست گرفت».

گوترش همچنین گفت: «مایلم تأکید کنم که سازمان ملل همبستگی خود را با مردم ایران و تلاش برای صلح، توسعه و آزادی‌های بنیادین ابراز می‌دارد. در این جهت، منشور سازمان ملل هدایت‌گر ما خواهد بود تا برای تحقق صلح، امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر برای همه به ما کمک کند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.